Sunday, February 23, 2014

Cornulete cu dulceata (si untura)

Daca vreti sa dati vina pe cineva pentru aceste cornulete, dati-o pe sotul meu, care viseaza de ceva vreme la niste cornulete cu dulceata si untura. Si pentru ca am avut untura de la porcule nost', am zis sa le fac baietilor pe plac, ca rau n-are ce sa iasa. Si mare dreptate am avut, pentru ca au iesit niste cornulete cu dulceata si untura nemaipomenite! Evident ca nu se apropie de cele pe care le faceam bunicile mele, dar nici astea nu-s de lepadat.





Ingrediente:
2 cani de faina (eu am folosit o cana de 300 gr)
o jumatate de cana de lapte caldut
4 linguri de untura (in reteta dupa care m-am inspirat era trecut unt, deci folositi cu incredere)
dulceata de care aveti, dar sa fie mai legata, sa nu folositi, de exempu, dulceata de visine sau cirese; am pus intr-o tura dulceata de pere si in cealalta tura rahat.
1 pliculet drojdie granulata
4 linguri de zahar pudra
un praf de sare
1 ou


Mod de preparare:
Intr-un castron incapator cerneti faina, faceti o gaura in mijloc, puneti o lingura de zahar, drojdia si un pic de lapte caldut si lasati la cald circa 5 min., pana se umfla maiaua.



Adaugati sarea, untura si restul de lapte si amestecati, apoi framantati, pana obtineti un aluat care se dezlipeste singur de pe maini.



Lasati sa creasca la cald, pana isi dubleaza volumul.



Eu am impartit aluatul in doua, apoi am intins fiecare bila intr-o foaie destul de subtire. Taiati foaia in triunghiuri inguste, apoi puneti pe fiecare triunghi ori bastonase de rahat ori cate un pic de dulceata.




Rulati cornuletele de la capatul lat spre cel ingust si le puneti pe tava tapetata cu hartie de copt. Le mai lasati 2-3 minute sa se odihneasca si sa mai creasca un pic, apoi le ungeti cu oul batut si le dati la cuptor la foc mediu cca 15 min, sau pana devin aurii.



Cand le scoateti le pudrati cu zahar pudra si...nu stiu daca mai asteptati sa se raceasca. Mie mi-au disparut rapid de pe tava.


Enjoy!

No comments: