Sunday, February 16, 2014

Plăcintă cu brânză dulce şi stafide

Nu mi-am mai încercat demult norocul şi cu o plăcintă. Mereu am mers la sigur: brioşe, brioşe şi iar brioşe. Dar nu ştiu cum s-a făcut şi s-a portivit, că am găsit la fix ingredientele pentru o plăcintă simplă cu brânză dulce şi stafide şi mi-am zis că de ce nu, că doar n-are ce să iasă rău. Plus că brânza asta de vaci pe care am găsit-o la Lidl este foarte bună pentru plăcinte şi prăjituri, pentru că este foarte cremoasă. Deci cu puţin curaj, o fărâmă de răbdare şi mult noroc (în cazul meu) a ieşit o minunăţie de plăcintă cu brânză dulce şi stafide. Dacă mi-a ieşit mie, sigur o să vă iasă şi vouă.





Ingrediente:
- 1 kg brânză dulce de vaci (eu am avut Pilos, de la Lidl; ză best!)
- 1 pachet de foi de plăcintă (de fapt, eu am folosit cam 3/4 din pachet; voi vă orientaţi la faţa locului)
- 100 - 150 gr stafide
- 2 ouă (+ un ou mic, pentru uns)
- 200 gr zahăr tos (dacă o vreţi mai dulce puteţi să mai puneţi 1-2 linguri de zahăr)
- 1 pliculeţ zahăr vanilat
- 1/2 linguriţă esenţă de vanilie
- 1lingură de griş
- 1 linguriţă de unt

Mod de preparare:
Prima şi prima dată am pus stafidele la înmuiat (şi umflat) în apă clocotită şi le-am lasat acolo până mi-am terminat treaba cu amestecul de brânză.
Apoi m-am apucat de amestecul de brânză: am pus într-un castron brânza dulce, ouăle, zahărul tos şi zaharul vanilat, esenţa de vanilie.
 
 Am amestecat totul bine, până am obţinut o cremă fină, după care am scurs stafidele şi le-am încorporat în cremă.


Am uns o tavă medie cu puţin unt, apoi am presărat un pic de griş (să absoarbă umezeala).


 Am pus primul strat de foi (am pus cam 3 foi la fiecare strat), peste care am întins un strat de cremă şi iar foi şi iar cremă; în total am avut 4 straturi de foi şi 3 de cremă.





Ultimul strat de foi l-am uns cu un ou bătut (cred că merge şi cu unt topit), am pus şi un "praf" de zahăr şi am dat tava la cuptor, la foc mediu (150 grade C), cca 35-40 de minute. Mă rog, eu i-am făcut testul cu scobitoarea.



Şi cam atât. Foarte greu, foarte, foarte greu!



Enjoy!

No comments: