Sunday, May 4, 2014

Papanasi cu branza de vaci, dulceata si smantana

Aveam o găletuşă de brânză de vaci, luată de la Lidl, în ideea să fac un strudel, o plăcintă, o ceva. Cu atâtea sărbători şi vacanţe am cam ocolit-o, pentru ca n-am avut timp, până când azi, cred că din dorinţa de a sărbători sfârşitul perioadelor libere, m-am gândit să fac papanaşi. Zic, super, am reţeta pe blog, mă mai uit un pic peste gramaje şi mă apuc de treabă. Caut eu reţeta de papanşi, ia-o de unde nu-i! Dau căutare pe gogule; nu-i nici acolo. Mai scormonesc eu, reţeta de papanaşi nici vorbă. Păi dacă nu e şi nu e, atunci să fac şi nişte poze şi să pun reţeta de papanaşi cu brânză de vaci, dulceaţă şi smântână pe blog, dom'le, să ştie tot poporu'.





Ingrediente:
Nu vă speriaţi că eu am făcut papanaşii dintr-un kilogram de brânză, da' zău că ne era poftă. Oricum au ieşit cam 10 maxi-bucăţi :)) Da' voi să nu vă luaţi după mine; puteţi să faceţi doar jumătate de cantitate. Deci:
- 500 gr branză de vaci;
- 200 - 250 gr făină (vă orientaţi după cât de moale vi se pare aluatul; dacă mai este nevoie, puteţi să mai adăugaţi 1-2 linguri de făină);
- 1 - 2 oua (2, dacă sunt mici);
- 1 pliculeţ de zahăr vanilat;
- esenţă de vanilie şi / sau coajă rasă de lămâie;
- 1 praf de sare;
- 1 linguriţă de praf de copt.



Mod de preparare:
Se amestecă brânza cu ouăle, praful de copt, zahărul vanilat, esenţa de vanilie şi praful de sare, până când se obţine o pastă omogenă.





Treptat se adaugă făina şi se înglobează bine în amestec. Se formează un aluat suficient de moale, cât să nu se lipească pe degete.



Se presară făină pe masa de lucru, se rup din aluat "mingi" mai mari şi "biluţe" mai mici (păi cum vreţi să vă zic?). Mingile se aplatizează şi se găuresc în mijloc (ca să se pătrundă mai bine la prăjit). Biluţele se lasa rotunde şi simple :P



Se pune uleiul la încins într-o crăticioară cu pereţii înalţi, pentru că papanaşii trebuie să se facă în baie de ulei, la foc mediu spre tare. Rupem o bucăţică de aluat şi o lăsăm în ulei. Când se ridică la suprafaţă, dăm focul mai încet, pentru a nu arde papanaşii, şi-i punem, pe rând, la prăjit.




Aşteptam la fel ca la bucăţica de aluat, să se ridice la suprafaţă şi să se rumenească frumos. Scoatem apoi papanaşii pe hârtie absorbantă şi-i mai lăsăm să se răcească un pic (da' nu prea mult).



Se servesc cu smântână şi dulceaţă (fiecare după prefetinţe) din belşug, că doar nu dăm banii pe ei ca la restaurant :P



Cam asta e. Enjoy!




No comments: