Sunday, May 25, 2014

Pateuri cu dulceata

Mi-e o lene de ma doare. A venit si caldura, stam mai mult afara, dar asta nu inseamna ca la secretariat nu s-a inregistrat nicio cerere de "ceva dulce". Evident ca n-am tragere de inima, dar mi-am adus aminte ca am niste foietaj prin congelator si pentru ceva dulce si rapid ar merge niste pateuri umplute cu dulceata (asta avem inca din belsug si vreau sa scap mai repede de ea ca sa ma pot apuca de cea de anul acesta). Am gasit in congelator si niste fructe de padure si, pentru ca tot vroiam eu sa incerc o reteta, am zis ca mai intai sa le testez pe pateurile astea. Buna idee, mai ales ca totul s-a intamplat undeva la 35-40 de min (mai mult a durat sa se coaca pateurile cu dulceata!). Pentru o zi de leneveala, reteta de pateuri cu dulceata este EXCELENTA!




Ingrediente:
- aluat de foietaj
- dulceata de care vreti voi
- optional: sos de fructe de padure sau sos de ciocolata sau caramel sau...
- 1 ou (sau 2, daca aveti doua foi de foietaj)



Mod de preparare:
Am lasat foietajul sa se dezghete in frigider, apoi l-am scos, l-am desfacut si l-am intans un pic cu sucitorul.
L-am portionat cum mi s-a parut mai usor si am pus dulceata pe jumatate de patrat sau dreptunghi.


Am batut oul bine (repet, lenea! Mi-a fost lene sa separ galbenusul de albus, asa ca l-am articulat intreg), am uns marginile cu ou batut, apoi le-am pliat si am presat bine (cu degetele, cu furculita, cu ce mi-a fost la indemana).



Am uns iar pateurile deasupra, am presarat niste opium :D, le-am pus pe tava de cuptor tapetata cu hartie de copt si le-am azvarlit in cuptor. S-au umflat si rumenit la vreo 160-170 de grade C, cam 15 min. (am verificat si eu intre timp sa nu se arda).

Cat am avut pateurile in cuptor, am facut si sosul, doar din fructele decongelate si zeama pe care si-au lasat-o ele. Le-am pus la fiert, la foc mic, impreuna cu 1 pliculet de zahar vanilat si 1 lingura rasa de zahar tos (eu le-as fi preferat mai acrisoare, da' n-ai cu cine). Le-am lasat sa fiarba si am mai amestecat in ele, pana cand s-a inchegat sosul.


Cat timp am facut pateurile s-a mai racorit si sosul si am putut sa-l torn peste ele. Bun, tare bun, dar data viitoare o sa incerc cu altfel de dulceata.



Enjoy!










No comments: